Monday, March 21, 2011

Dolce far niente

... "the sweetness of doing nothing" sau "placerea de a simti pur si simplu ca traiesti".

Fiind o fire foarte activa nu prea eram adepta acestui stil de viata sau de recreere, mereu am considerat ca dupa o zi in care tocesti pantalonii pe un scaun si ochii intr-un calculator e sanatos sa te recreezi activ, facand orice altceva decat stand in spatele unui calculator.

Insa, sunt momente (weekenduri) cand simt nevoia sa nu fac absolut nimic, sa nu imi fac absolut niciun plan si sa ma las dusa de val, sa imbratisez spontaneitatea. Daca am chef in momentul urmator sa fac ceva, voi face, fara sa incurc pe nimeni, fara sa fiu constransa ca am timpul limitat pentru ceea ce simt eu nevoia sa fac. Am chef sa ma culc, ma culc, am chef sa ies afara sa ma plimb, asta voi face, am chef sa dansez, ma zbantui de una singura, am chef de facut piata si apoi de facut un mic experiment culinar, dau apoi search pe Google si caut retete inedite si urmatorul loc de "joaca" va fi bucataria mea. Pur si simplu.

Suntem atat de atrasi in vartejul zilelor de rutina in timpul saptamanii incat nu simtim cum zboara timpul, care uneori realizam cat de pretios poate fi.

Am vazut mai demult un film care m-a uns pe suflet, pentru ca intr-un anumit fel m-am regasit in personajul principal (in sensul ca poate destinatiile mele ar fi nitel diferite... :D kidding) si chit ca mai auzisem de acest mod de a vedea lucrurile si viata, acum parca i-am inteles insemnatatea: Dolce far niente! Va invit si pe voi sa experimentati acest mod sublim de a percepe viata ori de cate ori puteti J E ca atunci cand esti undeva pe malul marii sau pe o culme insorita cu ciripit de pasarele sau de greierasi si miros de brad sau de fan proaspat cosit si nimic nu pare sa te disturbe. Poti privi in zare linistit, ca si cand toata lumea ar fi a ta, niciun rau nu te poate atinge si in sfarsit simti ca traiesti!

Si iata despre ce ziceam:


2 comments:

  1. Eu am experimentat cam mult cu acest far niente ca a incetat sa mai fie la fel de dolce :)) Poate nu-l fac cum trebuie! Sau poate.. contextul nu e cel mai potrivit. Oricum... important e sa gasesti ce anume e dolce pentru tine - dar cu siguranta ar trebui analizate multe variante. Ca sa nu descoperi prea tarziu ca era ceva minunat ce ti-ar fi placut sa faci, dar n-ai facut pt ca te gandeai ca si statul la televizor toata ziua e ok... :D

    ReplyDelete
  2. :)) bineinteles, ce e mult strica. Nici eu nu as mai gasi asa dolce acest far niente daca ar fi prea des :D

    ReplyDelete