Monday, September 19, 2011

Curs de prim ajutor

In weekendul care tocmai s-a incheiat am avut ocazia sa particip la un curs de prim ajutor, organizat de carpati.org si sustinut de Alexandru Zob, asistent medical si instructor Crucea Rosie - Brasov.


Am realizat inca o data ca teoria si practica sunt atat de diferite! Primisem cursul in format electronic cu cateva zile inainte, pentru a-l putea studia, pentru a ne putea familiariza cu unele notiuni si a putea formula intrebari, eventual.

Cursul s-a desfasurat in 2 etape, in aer liber, locatia aleasa fiind Pensiunea Alina din Moeciu de Sus, care dispune de o curte foarte mare.


In prima etapa au fost trecute in revista notiunile de baza de prim ajutor cu explicatii suplimentare oridecateori era necesar, am aflat ce trebuie sa contina o trusa de prim ajutor, cum se fac diverse bandaje, cum se realizeaza o resuscitare cardio-respiratorie, ce trebuie si mai ales ce nu trebuie sa faci in diverse situatii de urgenta. Oricum, principiul de baza este sa nu te bagi daca nu stii ceea ce faci, pentru ca altfel e posibil sa agravezi situatia in loc sa ajuti.


In a doua etapa am putut pune in practica teoria acumulata, prin simularea unei situatii de urgenta in care existau 5 persoane implicate: o persoana inconstienta, o persoana care nu putea vorbi, una care nu putea vedea, una care avea mainile imobilizate si o a cincea care nu avea niciun handicap. Una din ideile de baza ale acordarii primului ajutor este aceea de a improviza, folosindu-te de diverse obiecte din jurul tau. Bineinteles, au existat si momente amuzante in timpul cursului, datorate stangaciei noastre de incepatori.


In timpul ramas am mai putut exersa tehnica de resuscitare cardio-respiratorie pe manechinul Anne, am invatat cum trebuie masurata corect TA (tensiunea arteriala) si am putut da un test grila, verificandu-ne astfel cunostintele de prim ajutor.


Cursul la care am participat a avut usor specific montan. Consider ca fiecare om, indiferent ca merge pe munte sau nu, e bine sa aiba notiuni elementare de prim ajutor, care pot fi puse in practica chiar si in viata de zi cu zi.

Mai multe imagini din timpul cursului si nu numai, aici.

No comments:

Post a Comment